TRABZON ORTAHİSAR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Yenilikçi Proje Ödülleri Sahiplerini Buldu

Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından yürütülen “Eğitim ve Öğretimde Yenilikçilik Proje Yarışması” ödül töreni Akçaabat Şehit Samet Uslu Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi konferans salonunda yapıldı. Doğu Karadeniz illerinde Ödüle layık görülen 6 projenin tamamı  ilimizden seçilmesi Trabzon´u gururlandırdı.
Yenilikçi Proje Ödülleri Sahiplerini Buldu

Yenilikçi Proje Ödülleri Sahiplerini Buldu

 

Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından yürütülen “Eğitim ve Öğretimde Yenilikçilik Proje Yarışması” ödül töreni Akçaabat Şehit Samet Uslu Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi konferans salonunda yapıldı. Doğu Karadeniz illerinde Ödüle layık görülen 6 projenin tamamı  ilimizden seçilmesi Trabzon´u gururlandırdı.

Düzenlenen programa Valimiz Sayın Yücel YAVUZ, Akçaabat Kaymakamı Soner ŞENEL, Daire Başkanı Davut OLGUN, KTÜ Rektör Yardımcısı Hikmet ÖKSÜZ, Milli Eğitim Müdür Vekili Zekeriya TAŞAN, Tarım Gıda ve Hayvancılık İl Müdürü, Akçaabat Belediye Başkanı, il ve ilçe milli eğitim müdürleri, milli eğitim müdür yardımcıları, şube müdürleri, okul yöneticileri, öğretmen ve öğrenciler katıldı.

Büyük bir katılımla gerçekleştirilen törende, yaptıkları çalışmalarla ödüle layık görülen altı proje sahibine ödülleri verildi.

Törende bir konuşma yapan Trabzon Valisi Yücel Yavuz; “Bölgemizde ödül almaya hak kazanan altı projenin, altısının da Trabzon ilimize ait olması bizleri son derece memnun etmiştir. Trabzon’da yaşanan bu olumlu gelişmeler ilimiz ve tüm ülkemiz adına umut vericidir.” dedi.

            Daire Başkanı OLGUN Trabzon’u Kutladı

 

  Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı İstatistik ve Bilgi Sistemleri Daire Başkanı Davut OLGUN, Doğu Karadeniz illerinde ödüle layık görülen 6 projenin altısının da Trdabzon’dan olduğunu hatırlatarak, Trabzon’u bu başarısından dolayı kutladı. Bilim ve teknolojideki değişmeler ile ekonomik yapıdaki dönüşüm, kurumların klasik görevlerinden öte; öğrenen, gelişen, yenilikçi organizasyonlar haline gelmesini zorunlu kıldığını belirten Strateji Geliştirme Daire Başkanı Davut OLGUN, “İçinde bulunduğumuz dönemde, değişime ayak uydurmanın ötesinde onu yönetmek, kurumsal amaçların gerçekleşmesinin koşullarından biridir. Değişimi yönetmek içinse, bilgiye sahip olmak yeterli olmayıp onu üretmek gerekmektedir. Eğitim kurumları bu değişimden etkilenmelerinin yanı sıra değişimin yönetilmesi adına her dönemkinden daha belirleyici bir konuma gelmiştir. Günümüz eğitim kurumları bilgi veren kurumlar olmanın ötesinde tüm paydaşlarıyla birlikte bilgiyi üretebilmeyi öğreten bir konuma sahip olmak durumundadır.”dedi.

            Bilgi toplumunun getirdiği bu gereksinimleri karşılamak ve kurumsal amaçlarımızı gerçekleştirmek adına Bakanlığımızca yürütülen faaliyetlerden biri de Eğitim ve Öğretimde Yenilikçilik Ödülleridir. Eğitim ve Öğretimde Yenilikçilik Ödüllerinin amacı; eğitim ve öğretim alanında modern ve özgün uygulamaların kalitesinin artırılması, paylaşımının sağlanması ve ödüllendirilerek teşvik edilmesidir.

 

            Hayata hazır, sağlıklı ve mutlu bireyler yetiştiren bir eğitim sistemini kendine vizyon edinmiş olan Milli Eğitim Bakanlığının değişimi yönetebilmek yenilikçi uygulamaların sürdürülebilirliğine bağlı olduğunu hatırlatan Daire Başkanı Davut OLGUN, “İlk kez 2011-2012 eğitim ve öğretim yılında uygulanan eğitim ve öğretimde yenilikçilik ödüllerinin geride bıraktığımız eğitim ve öğretim yılında dördüncüsünü gerçekleştirmenin haklı gururunu ve mutluğunu yaşamakta ve sizlerle paylaşmaktayız. Bu süreçte eğitim ve öğretimde yenilikçilik ödüllerinin başvuru, değerlendirme ve ödüllendirme süreçlerinde yapılan güncellemelerle yenilikçilik düşüncesi bir anlamda yenilikçilik ödüllerine de uygulanmıştır. Ödül kategorileri güncellenmiş, başvuru ve değerlendirme işlemleri geliştirilen bir modülle elektronik ortama taşınmış, geliştirilen çoklu değerlendirme mekanizması ve kriterlerin güncellenmesi ile yapılan ölçme işleminin geçerliği ve güvenirliği artırılmıştır. Lisansüstü eğitim, yabancı dil, mesleki deneyim, alan tecrübesi, akademik yeterlik gibi birçok kritere göre, bine yakın başvuru arasından seçilen ve eğitilen bağımsız değerlendiricilerle başvuru raporları elektronik ortamda değerlendirmiştir. Ardından her bir bölgede başarı gösteren ekipler ve çalışmalar saha ziyaretleri ile yerinde gözlemlenmiştir.

 

            Bu süreç sonunda; “öğretim yöntem ve teknikleri, bilimsel ve teknolojik faaliyetler, kurumsal kapasitenin geliştirilmesi, eğitim ve öğretime erişim ve yönlendirme ile olumlu tutum ve davranışların geliştirilmesi” olmak üzere 5 kategorideki 2581 ödül başvurusundan 94 başvuru bölgesel ödül almaya hak kazanmıştır. “dedi.

 

Yenilikçilik Ulaşılacak Bir Nokta Değil,

Devamlı Gidilecek Bir Yoldur.

 

            Daire Başkanı OLGUN konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bugün geldiğimiz noktada Eğitim ve Öğretimde Yenilikçilik ödülleri eğitim ve öğretim alanında farklı ve özgün uygulamalar geliştirmeyi kendine görev bilmiş, alışılmışın sınırlarını zorlayan; idareci, öğretmen, öğrenci, veli ve diğer paydaşlarımız için değerli bir motivasyon aracı konumuna gelmiştir. Buradan hareketle yenilikçilik ödüllerinin bir amaç değil araç olduğunu vurgulamak ve ödül alan alamayan fakat bu sürece dâhil olan tüm ekiplerimizi ve bireysel çalışma sahiplerimizi canı gönülden kutluyorum. Bu bilinçle, önümüzdeki dönemde eğitim ve öğretimde yenilikçilik ödüllerine yapılacak başvuruların artacağını temenni ediyorum.

           

Unutmayalım, yenilikçilik ulaşılacak bir nokta değil, devamlı gidilecek bir yoldur.

 

Çok Çalışan Bir Nesil Yetiştirmek Zorundayız

 

Milli Eğitim Müdür Vekili Zekeriya TAŞAN ise yaptığı konuşmada; “Eğitim ve öğretimde yenilikçilik ödülleri, yenilikçi uygulamaları eğitim sistemine kazandırmayı, öğrenci ve öğretmenlerimize daha iyi eğitim ve öğretim imkânları sunmayı amaçladıklarını belirterek, “ Değişimin hızlı ve sürekli olduğu bir çağda hayat süren bizler, millet olarak bu değişime ayak uydurmamız hatta liderlik yapmamız gerektiğinin bilincindeyiz. 2023-2071 hedefleri doğrultusunda kendisine derin bir ufuk çizen devletimiz, bu gaye kapsamında çok ve nitelikli düşünen, çalışan ve üreten nesiller yetiştirmek zorundadır. Bunun da ancak okullarımızdaki eğitim ve öğretimin kalitesinin artırılmasıyla mümkün olabileceği aşikârdır. Dolayısıyla her alanda iyi yetişmiş, uz görüsü olan, milli ve manevi değerlerine sahip öğretmenlere ihtiyacımız var.”şeklinde konuştu.

 

Yapılan konuşmaların ardından ödüle layık görülen altı proje sahibine ödülleri verildi.

30-11-201630-11-201630-11-201630-11-201630-11-201630-11-201630-11-201630-11-201630-11-201630-11-201630-11-2016

Ortahisar Kaymakamlığı Binası. Pazarkapı Mahallesi. Kahramanmaraş Cad. No 100 Kat2 Ortahisar/TRABZON - 0 462 202 04 04 202 04 05 202 04 06

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.